Átfogó felmérés készül a magyar liturgikus kórusok tevékenységéről
Most először készül átfogó felmérés a magyar nyelvterületen működő liturgikus kórusok tevékenységéről. A Magyar Keresztény Egyházzenei Atlasz (MAKEZA) elnevezésű projektet
az MMA MMKI állandó kutatója
Kutatási területe a közép-európai kulturális emlékezet interdiszciplináris vizsgálata. Munkájában ötvözi az esztétikai (zenei, irodalmi műalkotások esetén), eszmetörténeti és kulturális antropológiai szempontokat. Feltárt életműveket (pl. Mihalovich Ödön, Terényi Ede, Szabados György), vizsgálta a vertikális emlékezetet (pl. Trianon; késő modern undergroundmozgalmak) és horizontális emlékezetnarratívákat (1848, Krúdy, 1956), valamint a közép-európai közös emlékezet elbeszéléseit (horvát–magyar, osztrák–magyar, szerb–román–magyar dimenzióban). Tudományos párbeszédet kezdeményezett Cziffra György és Kobzos Kiss Tamás életművéről. Nemzetközi tudományos tevékenysége kiterjedt: öt különböző országban (Kanada, Egyesült Királyság, Ausztria, Szlovénia, Románia) tartott előadásokat, aktív tagja a BASEES és SIEF nemzetközi tudományos társaságoknak. Oktatói munkáját a Pécsi Tudományegyetem Filozófia Doktori Iskolában témavezetőként, valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karán adjunktusként végzi. Húsz hazai és kilenc nemzetközi tudományos konferenciát szervezett, ötvennégy magyar nyelvű konferencia- és ötvenhét ismeretterjesztő előadást tartott, huszonkettő nemzetközi konferencián adott elő, tizennégy magyar és négy angol nyelvű kötetet szerkesztett, hetvennél több magyar, tíz angol és öt német tanulmánya jelent meg. A jelenlegi nagykutatások közül kiemelkedik a Kelet- és közép-európai szimfóniák nemzetközi tudományos műhelysorozata, valamint a Magyar Keresztény Egyházzenei Atlasz-kutatás. Részt vesz a sepsiszentgyörgyi magyar kulturális hálózatok felmérésben, valamint a magyar szimfonikus zenekarok repertoárjai kutatásban, illetve A magyar jazz kézikönyve szerkesztői munkálataiban. Kutatóként hangsúlyt fektet a komolyzenei repertoárfrissítésre és a közönségnevelésre. Ennek keretében szervezett rendhagyó hangversenyt 1956 tiszteletére (kutatása alapján adták elő: Járdányi Pál Divertimento concertante és Tisza mentén művét, Károlyi Pál In memoriam 1956 miséjét), a magyar romantika felfedezéséért (Mihalovich Ödön: Toldi szerelme – keresztmetszet), valamint népszerű darabok újragondolásáért (Csajkovszkij: A diótörő, Liszt: Szent Erzsébet legendája, Kacsóh: János vitéz – kamrazenei újraírása és kortárs újraértelmezése fiatalok számára). Tevékenysége jelentős közművelődési hatással bír: ismeretterjesztő előadásai, a kutatók északája programjai és a Klebelsberg Emlékház-beli előadás-sorozatai révén széles közönséghez juttatja el a magyar zenei örökséget.
| Kiadvány címe | Tanulmány címe | Megjelenés dátuma | Kiadó | Kiadás helye | Oldalszám | DOI azonosító | Hivatkozás |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| History of Audio Drama in Central, Eastern, and Southern Europe - Proceedings of the European Symposium of the History of Audio Drama | Early Hungarian Radio Play Conception: A Case Study of Antal Németh's Studio Productions of The Tragedy of Man | 2025 | ELTE Eötvös Loránd University Department of Media and Communication | Budapest | 113 | Nincs adat | |
| Cantus vitae – Tanulmányok Az ember tragédiájáról | „Óh, ha él az Isten, […] új népet hozzon s új eszmét a világra” / Ádám értelemkeresése a Tragédia megzenésítéseiben | 2023 | MMA Kiadó | Budapest | 159 | Nincs adat | |
| „Utód, de aki ős is”: Mihalovich Ödön pályaképe | 2020 | MMA MMKI | Budapest | Nincs adat | |||
| Voices of Identities, Vocal Music and De/Con/Struction of Communities in the Former Habsburg Areas | Béla Bartók’s Central-European Counter-history | 2018 | Cambridge Scholar Publishing | 126 | Nincs adat | ||
| Vivente e moriente - 1956 emlékezete a komolyzenében | 2016 | MMA MMKI | Budapest | Nincs adat |