allarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcalendarcategorychevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-updatadatededoidownloaddurationenenvelopeeventfacebook-altfacebookfilterforwardhamburgerhuinfoinstagramlinkmailmediaMTMTorcidpausepeoplepersonphone-callphonepinterestplay-circleplaypostpublicationquoteresearchrewindsearchsettingssharespotifystoptagstiktokuservolume-mutevolumeyoutube

F. Orosz Sára tudományos munkatárs írása olvasható a Magyar Iparművészet című művészeti magazin 2016/4. számában

Az Egy újító szellemű életmű archívuma – Csekovszky Árpád Munkácsy-díjas és Érdemes Művész nemzetközi elismertségének dokumentumai c. cikk a Csekovszky-gyűjtemény Kiállítóházában nemrégiben nyílt – a szerző által rendezett – időszaki kiállítás okán született. A kiállítás bemutatása mellett azonban felhívja a figyelmet a páratlan életmű létrejöttének körülményeire, illetve az akkori társadalmi helyzetből adódó tágabb összefüggéseket keresi.

„Figyelemmel mind a magyar, mind a világ művészeti, művészettörténeti, illetve esztétikai elemzéseire, kijelenthetjük, hogy az iparművészet recepciója mélyen alulmarad a képzőművészetével szemben. A hátrányos helyzetben lévő művészeti ágon belül is a kerámiaművészeti szakág méltánytalanul kevéssé reprezentált, holott már a XX. század második felében is néhány kimagasló alkotónk meggyőzően képviselte a magyar kortárs művészetet itthon és a világban egyaránt. Az okok feltárása érdekes és aktuális kutatási területet jelöl ki, elsősorban azért, mert többek között a „vasfüggöny” mögötti európaiság kérdését rejti.”

http://www.magyar-iparmuveszet.hu/kiadvanyok2016/2016-04/#